نقش تبلیغات در صفحات اجتماعی

نقش تبلیغات در صفحات اجتماعی برای تجارت و کسب و کار

نقش تبلیغات در صفحات اجتماعی برای تجارت و کسب و کار

Rule of Advertising in social media for Business

تبلیغات چیست؟

تبلیغات یک نوع فعالیت بازاریابی است که هدف آن فروش محصول یا خدمات به مخاطبان هدف است. تبلیغات یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی در زندگی بشر است که تلاش می کند بر اقدامات مخاطبان مورد هدف خود برای خرید، فروش یا انجام کاری خاص تأثیر بگذارد. با استفاده از یک پیام کاملاً مناسب، تبلیغات می تواند به صورت تخصصی (مخاطبان زیادی را هدف قرار می دهد).

تبلیغات بسیار قدیمی تر از سایر فعالیت های بازاریابی مانند بازاریابی ایمیلی و بازاریابی موتورهای جستجو است. از آنجایی که اینترنت به یک امر عادی تبدیل شده است،

 انواع تبلیغات

 تبلیغات سنتی

تبلیغات دیجیتال

اهمیت تبلیغات در بازاریابی چیست؟

  • تبلیغات محصول
  • ایجاد تقاضا
  • کنترل و ردیابی
  • رقابت
نقش تبلیغات در صفحات اجتماعی
نقش تبلیغات در صفحات اجتماعی

مبانی تبلیغات

در کل تبلیغات می تواند برای یک کسب و کار  و یا تجارت مفید باشد زیرا تبلیغات می تواند مشتریان جدید را از وجود و فضایل محصولات و خدمات آن کسب و کار آگاه کند. انجام این فرآیند می تواند باعث افزایش تعداد مشتریانی شود که به تجارت مراجعه می کنند.

ایجاد هویت

یکی از دلایل دیگری که تبلیغات می تواند برای یک کسب و کار موثر و مفید واقع شود این است که قادر است تا به کسب و کار کمک کند هویت و شهرت خود را در یک صنعت خاص ایجاد و آن را حفظ کند. آنها همچنین می توانند به کسب و کارها در ایجاد شناخت برند کمک کنند.

به عنوان مثال، یک کمپین تبلیغاتی که بر نماد یا کاراکتر علامت تجاری متمرکز است که در ارتباط با محصولات یا خدمات یک شرکت استفاده می‌شود، به طور بالقوه می تواند به مصرف‌کنندگان در تشخیص محصولات و خدمات شرکت در هنگام خرید از محصولات کمک کند.

افزایش سود

هدف نهایی یک تجارت انتفاعی کسب درآمد بیشتر از طریق فروش کالاها و خدمات نسبت به هزینه های آن است. تبلیغات ممکن است گران باشد، اما اگر یک کمپین تبلیغاتی درآمد را به اندازه ای افزایش دهد که هزینه اجرای تبلیغات را جبران کند، می تواند منجر به سود بیشتر شود. یکی از اشکالات و یا هم چالش های اصلی تبلیغات این است که هیچ تضمینی وجود ندارد که تبلیغات در آینده صد در صد منجر به سود بیشتر شود.

نقش تبلیغات در صفحات اجتماعی برای تجارت و کسب و کار

Rule of Advertising in social media for Busine

ایجاد شبکه های اجتماعی امری است که از زمان های بسیار قدیم در طبیعت انسان آغشته شده است. شبکه اجتماعی یک ساختار اجتماعی است که از مجموعه ای از بازیگران (مانند افراد یا سازمان ها) و پیوندهای دوتایی بین این بازیگران (مانند روابط، ارتباطات یا تعاملات) تشکیل شده است.

دیدگاه شبکه اجتماعی برای مدل سازی ساختار یک گروه اجتماعی، چگونگی تأثیر این ساختار بر سایر متغیرها، یا چگونگی تغییر ساختارها در طول زمان به کار می رود. شبکه های اجتماعی به دلیل تجربیات مشترک و درک ارزش های مشترک یا نیازهای مشترک قابل اعتماد هستند.

سرویس شبکه‌های اجتماعی را می‌توان اینگونه تعریف کرد: «خدمات شبکه‌های اجتماعی یک سرویس آنلاین، پلتفرم یا سایتی است که بر تسهیل ایجاد شبکه‌های اجتماعی یا روابط اجتماعی میان افرادی تمرکز دارد که به‌عنوان مثال، علایق، فعالیت‌ها، پیشینه‌های مشترک و ارتباطات واقعی دارند.»

نقش تبلیغات در صفحات اجتماعی
نقش تبلیغات در صفحات اجتماعی

تبلیغات در شبکه های اجتماعی چیست؟

تبلیغات شبکه های اجتماعی اصطلاحی است که برای توصیف شکلی از تبلیغات آنلاین که بر سایت های شبکه های اجتماعی متمرکز است استفاده می شود. مزایای عمده تبلیغات در یک سایت شبکه اجتماعی این است که تبلیغ کنندگان می توانند از اطلاعات جمعیتی کاربران استفاده کنند

و تبلیغات آنها را به طور مناسب هدف قرار دهند.توسعه سریع رسانه‌های اجتماعی، کانال‌های دیجیتال جدیدی ایجاد کرده است که به تبلیغ‌کنندگان توانایی بی‌سابقه‌ای را می‌دهد تا به‌طور مستقیم و فوری، محصولات خود را با هزینه کم به مشتریان عرضه کنند. در حالی که سادگی تبلیغات در رسانه های اجتماعی ممکن است نشان دهد که قوانین تبلیغات برای این رسانه قابل اجرا نیستند، کمیسیون تجارت فدرال (FTC) راهنمایی هایی را در مورد چگونگی اطمینان از اینکه تبلیغات در رسانه های اجتماعی فریبنده و گمراه کننده نیستند ارائه می دهد.

ادعاها و افشاگری ها

دو اصل اساسی قانون تبلیغات در مورد انواع تبلیغات در هر رسانه ای اعمال می شود:

  • تبلیغ کنندگان باید مبنای معقولی برای اثبات ادعاهای مطرح شده داشته باشند.
  • اگر برای جلوگیری از گمراه‌ کننده بودن یک آگهی، افشایی مورد نیاز است، چنین افشایی باید به شکلی واضح و آشکار ظاهر شود.

برای رعایت تعهدات فوق هنگام تبلیغات در رسانه‌های اجتماعی، توصیه می‌شود که شرکت‌ها تبلیغات خود را در رسانه‌های اجتماعی به همان روشی که تبلیغات قرار داده شده در تلویزیون، وب‌سایت‌ها یا رسانه‌های دیگر را ارزیابی می‌کنند، ارزیابی کنند. تبلیغ کنندگان باید اطمینان دهند که مبنای معقولی برای پشتیبانی از همه ادعاهای عینی ارائه شده دارند.

مزیت تبلیغات در رسانه های اجتماعی چیست؟

مزیت اصلی تبلیغات شبکه های اجتماعی این است که تبلیغ کنندگان می توانند از اطلاعات جمعیتی کاربران استفاده کنند و تبلیغات آنها را به درستی هدف قرار دهند.

بزرگترین چالش تبلیغات از طریق رسانه های اجتماعی چیست؟

اخیراً تبلیغات هدفمند در رسانه های اجتماعی جنجال هایی ایجاد کرده است زیرا بسیاری آن را تجاوز به حریم خصوصی می دانند. در این مقاله سعی شده است تاثیر تبلیغات در سایت های شبکه های اجتماعی بر کاربران بررسی شود. مطالعات اخیر نشان داد که اکثر کاربران بدون توجه به میزانی که حریم خصوصی را عامل مهمی در سایت‌های شبکه‌های اجتماعی می‌دانند،

تبلیغات هدفمند را تجاوز به حریم خصوصی می‌دانند. این مطالعات همچنین دریافتند که پاسخ به تبلیغات را می توان از طریق تبلیغات نوآورانه تغییر داد. اشتیاق و تقاضا برای ویژگی های مختلف و نوآوری در بین کاربران مشهود بود.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *