عوامل موثر در تبلیغات

عوامل موثر در تبلیغات

عوامل موثر در تبلیغات

Effective factors in advertising

تبلیغات چیست؟

تبلیغات یک نوع فعالیت بازاریابی است که هدف آن فروش محصول یا خدمات به مخاطبان هدف است. این یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی است که تلاش می کند بر اقدامات مخاطبان هدف خود برای خرید، فروش یا انجام کاری خاص تأثیر بگذارد. با استفاده از یک پیام کاملاً مناسب، تبلیغات می تواند به صورت تخصصی (مخاطبان کوچک را هدف قرار می دهد) یا عمومی (مخاطبان زیادی را هدف قرار می دهد).

تبلیغات بسیار قدیمی تر از سایر فعالیت های بازاریابی مانند بازاریابی ایمیلی و بازاریابی موتورهای جستجو است. از آنجایی که اینترنت به یک امر عادی تبدیل شده است،

 انواع تبلیغات

 تبلیغات سنتی

تبلیغات دیجیتال

تبلیغات سنتی مربوط به تبلیغات چاپی چون تابلوها، بنرها، بیلبوردها و تلویزیونی و رادیویی است که برای بیش از ۱۵۰ سال محبوب بوده است. تبلیغات چاپی مؤثرترین تبلیغات برای مشاغل است زیرا حول محور مخاطبان هدف می چرخد ​​که شخصاً آگهی را از طریق تابلوها، آگهی ها، روزنامه ها و پست دریافت می کنند.

تبلیغات دیجیتال حول هر گونه فعالیت تبلیغاتی آنلاین مانند تبلیغات نمایشی، PPC، تبلیغات رسانه های اجتماعی و غیره می چرخد.

اهمیت تبلیغات در بازاریابی

  • تبلیغات محصول
  • ایجاد تقاضا
  • کنترل و ردیابی
  • رقابت
عوامل موثر در تبلیغات
عوامل موثر در تبلیغات

عوامل موثر در تبلیغات

Effective factors in advertising

محققان در یک تحقیق و با استفاده از یک نمونه ۲۵۲ مشتری، هفت عامل موثر بر موفقیت و اثربخشی تبلیغات برند را شناسایی کردند. که عبارتند از:

هفت عامل موثر در تبلیغات

  • پیام تبلیغاتی و خلاقیت
  • انتخاب رسانه تبلیغاتی
  • تحقیقات بازار
  • رقابت
  • سهم بازار
  • منحصر به فرد بودن
  • ارتباط با مشتری

نتایج این تحقیق نشان داد که انتخاب رسانه تبلیغاتی قوی‌ترین رابطه را با موفقیت و اثربخشی تبلیغات برند دارد و می‌توان آن را به‌عنوان مهم‌ترین عامل مؤثر بر اثربخشی تبلیغات در نظر گرفت. دومین و سومین عامل مهم مؤثر بر موفقیت، تبلیغات پیام و خلاقیت تبلیغاتی و ارتباط با مشتری بود.

همچنین نتایج نشان داد که اگرچه رقابت‌پذیری بر موفقیت و اثربخشی تبلیغات برند تأثیر می‌گذارد، اما کم‌اهمیت‌ترین عامل در بین هفت عامل شناسایی‌شده در این تحقیق است. ایجاد روابط مناسب با مشتریان و سایر ذینفعان به منظور درک نیازها و خواسته های آنها گام مهمی در جهت بهبود شانس موفقیت و اثربخشی تبلیغات برند است.

این روابط همچنین به سازمان ها، تجارت ها و کسب و کارها کمک می کند تا کمپین های تبلیغاتی خود را با توجه به ویژگی های مشتریان خود طراحی کنند که به اثربخشی تجمعی تبلیغات برند آنها کمک شایانی می کند.

نتیجه گیری

پیامدهای مدیریتی نتایج این تحقیق بر اهمیت ارتباط صحیح با مصرف کنندگان به منظور رونق در محیط های تجاری رقابتی تأکید می کند.

ارتباطات بازاریابی یکپارچه (IMC)  که رویکردی برای دستیابی به اهداف کمپین بازاریابی می باشد، از طریق استفاده هماهنگ از روش‌های تبلیغاتی و رشته‌های ارتباطی، دارایی کلیدی هر سازمان است. تبلیغات یکی از برجسته ترین اشکال ارتباطی است، بنابراین شناسایی و بررسی عوامل موثر بر موفقیت و اثربخشی تبلیغات می تواند به شرکت ها کمک کند تا از منابع محدود خود به نحو احسن استفاده کنند و تصویر برند خود را بهبود بخشند. این مطالعه هفت عامل مختلف را شناسایی کرد که به طور قابل توجهی بر موفقیت و اثربخشی تبلیغات برند تأثیر می گذارد.

نتایج نشان داد که انتخاب رسانه تبلیغاتی قوی‌ترین رابطه را با موفقیت و اثربخشی تبلیغات برند دارد و می‌توان آن را به‌عنوان مهم‌ترین عامل مؤثر بر اثربخشی تبلیغات در نظر گرفت. دومین و سومین عامل مهم مؤثر بر موفقیت تبلیغات پیام و خلاقیت تبلیغاتی و ارتباط با مشتری است. همچنین نتایج نشان داد که اگرچه رقابت‌پذیری بر موفقیت و اثربخشی تبلیغات برند تأثیر می‌گذارد، اما کم‌اهمیت‌ترین عامل در بین هفت عامل شناسایی‌شده در این مطالعه است. بر اساس نتایج این مطالعه مفاهیم مدیریتی زیر ارائه شده است:

  • به منظور داشتن یک استراتژی تبلیغاتی مشتری مدار موثر برند، شرکت ها باید محصولات و خدمات با کیفیت بالا ارائه دهند
  • باید سعی کنند ارزش افزوده مشتری (CVA) را افزایش دهند و باید بر ارائه محصولات/خدمات منحصر به فرد و نوآورانه تمرکز کنند.

 

  • مدیران هنگام طراحی استراتژی های تبلیغات برند خود باید همیشه از پیشرفت های تکنولوژیکی و تغییرات در ترجیحات مصرف کنندگان آگاه باشند، زیرا این دو عامل می توانند به طور قابل توجهی بر سهم بازار شرکت، منحصر به فرد بودن محصول، خدمت و رقابت تاثیر بگذارند که به نوبه خود بر موفقیت تبلیغات برند تأثیر می گذارد.

 

  • ایجاد روابط مناسب با مشتریان و سایر ذینفعان به منظور درک نیازها و خواسته های آنها گام مهمی در جهت بهبود شانس موفقیت و اثربخشی تبلیغات برند است. این روابط همچنین به سازمان ها، تجارت ها و کسب و کارها کمک می کند تا کمپین های تبلیغاتی خود را با توجه به ویژگی های مشتریان هدف خود ایجاد کنند که به اثربخشی تبلیغات برند آنها کمک می کند.

 

  • حمایت از ایده های نوآورانه و خلاقانه برای تبلیغات برند و تخصیص منابع مالی و غیر مالی برای پیگیری این ایده ها در بلندمدت برای شرکت مفید بوده و به شرکت در کاهش هزینه ها، افزایش درآمد و از همه مهمتر در افزایش اثربخشی کمپین های تبلیغاتی کمک می کند.

همان طور که گفته شد در عصر حاضر تبلیغات یکی از اساسی ترین اصول پشتیبانی و پیشرفت تجارت است. در حال حاضر اکثر کسب و کارها برای تبلیغات موثر، کارا و برای معرفی بهتر کسب و کار خود از انواع تابلو ها استفاده می کنند در این سال های اخیر با آمدن تابلوهای چلنیوم، این تابلوها در مدت کم طرفداران زیادی را به خود کسب کرده است طوری که بیشتر صاحبان کسب و کارها برای تبلیغات خود از این نوع تابلوها استفاده می کنند،

تابلوهای چلنیوم که یکی از جدیدترین نوع تبلیغات است، تابلوهای چلنیوم با نورپردازی زیبایی که دارند نظر هر بیننده را به خود جلب کرده و باعث معرفی بهتر کسب و کار می شوند. شما می توانید جهت مشاوره، خرید، و سفارش انواع تابلو چلنیوم با بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت نسبت به بازار تابلو چلنیوم در کشور به خصوص بزرگ شهر تهران به وبسایت رسمی شرکت تابلو ماهان مراجعه کنید و یا با شماره هایی که در وبسایت موجود است به تماس شوید.

آدرس وبسایت تابلو ماهان: (https://iran-tablo.ir)

آدرس الکترونیکی: info@yourdomain.com

آدرس: تهران، اتوبان نواب، نبش پل امام خمینی، مجتمع تجاری سهند، طبقه اول

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *