تبلیغات هدفمند برای تابلو

تبلیغات هدفمند برای تابلو

تبلیغات یک محرک کلیدی برای اقتصاد دیجیتال بوده است. تبلیغات بسیاری از نوآوری های سازمانی و فناوری را ترویج کرده است و در محیط آنلاین نفوذ کرده است و به شکل دادن به دسترسی به اطلاعات و همچنین تعامل بین افراد کمک می کند. در تبلیغات آنلاین پیام ها می توانند به طور خودکار برای افراد هدف قرار گیرند. هدف‌گیری می‌تواند بر اساس داده‌های مربوط به افراد، از جمله داده‌های جمعیت شناختی و ترجیحات آنها، و ردیابی فعالیت آنلاین آنها باشد.

توانایی ارسال تبلیغات هدفمند به طور فزاینده و موثر، انگیزه بالایی برای نظارت در تجارت فراهم می کند که منجر به جمع آوری گسترده داده های شخصی می شود. تکنیک‌های تشخیص احساسات نیز به‌طور فزاینده‌ای برای بازرگانان در دسترس هستند: این فرآینده از حالات چهره و صداها برای استنباط حالات عاطفی و پیش‌بینی واکنش‌ها استفاده می‌کنند و سپس از این دانش در معاملات از طریق تبلیغات استفاده می کنند.

اثرات یک مدل اقتصادی تبلیغات محور به حوزه تجاری محدود نمی شود. کاربران نه تنها هنگام استفاده از چنین پلتفرم هایی هدف تبلیغات قرار می گیرند، بلکه اطلاعاتی که دریافت می کنند نیز به طور غیر مستقیم توسط تبلیغات هدایت می شود. این را می توان با ارسال اطلاعات مرتبط و مفید برای چنین کاربرانی و همچنین با قرار دادن آنها در معرض پیام هایی – از جمله شایعات یا اخبار جعلی – که آنها را خوشحال یا هیجان زده و یا تحریک می کنند انجام داد.

مسائل دیگر در تبلیغات مربوط به انتقال تکنیک‌های تبلیغات هدفمند از عرصه تجاری به عرصه سیاسی است، جایی که شهروندان ممکن است پیام‌هایی دریافت کنند که به احتمال زیاد آنها را به سمت نگرش‌های سیاسی مطلوب و انتخاب‌های رای سوق می‌دهد، به گونه‌ای که از ناآگاهی آنها سود ببرند.

رضایت افراد ، مبنای قانونی را برای تبلیغات هدفمند فراهم کرده است. با این حال، اما در این اواخر رضایت افراد به عنوان مبنای قانونی برای تبلیغات هدفمند مورد سوء استفاده قرار گرفته است، زیرا کسب‌وکارها می‌توانند اکثر کاربران را در اکثر مواقع به هر نوع پردازش برای اهداف تبلیغاتی ترغیب کنند.

پیشینه اقتصادی و فناوری:

تبلیغات هدفمند و تبلیغات رفتاری در تجارت

تبلیغات هدفمند یک روش بازاریابی است که از اطلاعات مربوط به افراد برای انتخاب و نمایش تبلیغات یا سایر اشکال محتوای تجاری استفاده می کند. که شامل تبلیغات متنی، بر اساس محتوای صفحات وب و کلمات کلیدی مورد استفاده در موتور های جستجو چون تبلیغات بخش بندی شده، بر اساس ویژگی های شناخته شده افراد،  تبلیغات رفتاری و مبتنی بر مشاهده رفتار است.

یک اکوسیستم تبلیغات آنلاین پیچیده پدید آمده است که علاوه بر بازاریابان و افراد مورد هدف، بازیگران دیگری را چون ناشران و واسطه‌های تبلیغاتی مختلف، مانند شبکه‌های تبلیغاتی، مبادلات تبلیغاتی، پلتفرم‌های طرف عرضه و تقاضا، و شرکت‌های مدیریت داده (پلتفرم‌ها، کارگزاران، داده‌ها)، شرکت های تجزیه و تحلیل و تحقیقات بازار را نیز شامل می‌شود.

تبلیغات با تکیه بر اشیاء نمایش داده شده، کلمات کلیدی، رسانه های اجتماعی بر روی دستگاه ها و برنامه های تلفن همراه و چت بات ها در چندین حالت نمایش داده می شوند.

در این نوع تبلیغات اطلاعات شخصی به روش‌های متعددی چون به ‌صورت داوطلبانه توسط داده افراد یا با مشاهده آن‌ها، از طریق محاسبات قطعی، یا به‌طور احتمالی به‌ دست می‌آیند.

پیشینه حقوقی:

قانون اتحادیه اروپا در مورد رضایت افراد در خصوص استفاده از داده ها

رضایت به پردازش داده های شخصی توسط قوانین اروپایی از طریق اسناد حقوقی متعدد مورد توجه قرار گرفته است. منشور حقوق اساسی در قوانین اروپایی، رضایت شخص را به عنوان مبنایی قانونی برای پردازش داده‌های شخصی، با توجه به تعیین تک تک افراد موضوع داده و اطلاعات، می‌داند. قوانین ثانویه، ضمن به رسمیت شناختن رضایت، الزامات و محدودیت هایی را برای جلوگیری از تحریف و سوء استفاده از آسیب پذیری موضوع داده ها و اطلاعات اشخاص ایجاد می کند.

این الزامات و محدودیت‌ها، اگرچه قابل توجه است، اما تاکنون برای تضمین آزادی و عادلانه بودن رضایت افراد، یا برای جلوگیری از جمع‌آوری گسترده داده‌های شخصی کافی نبوده است. کاربران تحت فشار قرار می گیرند تا داده های شخصی را به ارائه دهندگان ارائه دهند و بپذیرند که در هنگام تعامل با خدمات آنلاین ردیابی شوند.

از یک سو این امر موجب نظارت فراگیر می شود. از سوی دیگر، کاربران را در معرض احتمال دستکاری در انتخاب های بد قرار می دهد. داده‌ها و نمایه‌های کاربر جمع ‌آوری‌شده ممکن است در بازار داده فروخته شوند تا نتایج بیشتری بر زندگی تک تک کاربران و عملکرد جامعه داشته باشند. در کل زندگی مردم توسط این شرکت ها از طریق دریافت داده ها و اطلاعات شخصی افراد به بهانه تبلیغات و تجارت کنترل و نظارت می شود.

تبلیغات آنلاین

تبلیغات تأثیر زیادی بر توسعه اقتصاد دیجیتال و به طور کلی اکوسیستم اطلاعات دیجیتال داشته است. به محض اینکه اینترنت به روی فعالیت های اقتصادی باز شد، تبلیغات به منبع درآمد مهمی برای مشاغلی تبدیل شد که به صورت آنلاین فعالیت می کنند.

تبلیغات آنلاین تعدادی از نوآوری‌های سازمانی و فناوری را ترویج کرده است و در محیط آنلاین نفوذ کرده است و به شکل‌دهی دسترسی به اطلاعات و همچنین تعامل بین مردم کمک می‌کند. مشاهده شده است که پیدایش این مدل به دلیل همگرایی دو ایدئولوژی یا چارچوب ارزشی بوده است که هر دو نقش قدرتمندی در فرهنگ اینترنتی ایفا می کنند: از یک سو رشته آزادیخواهانه، برابری طلبی که بر اساس آن اطلاعات باید گردش آزادانه و خدمات آنلاین باید آزادانه برای همه قابل دسترسی باشد و از سوی دیگر یک رشته کارآفرینی را به وجود آورده است.

از طرفی که منجر به ظهور برخی از ثروتمندترین و مبتکرترین شرکت‌های اقتصاد امروزی مانند فیس‌بوک و گوگل شده است.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *