تابلو چلنیوم گرد چیست؟

تابلو چلنیوم گرد

امروزه در تبلیغات از انواع و اشکال گوناگون تابلوها استفاده میشود که در میان انواع و اشکال مختلف تبلیغات این تابلو است که مشتری را جذب کرده و حرف اول را میزند پس به این لحاظ شرکت های مختلف تابلو سازی راه ها و روش های مختلف را در عرضه تابلو پیش گرفته اند که یکی از این نوع تابلوها تابلوها چلنیوم میباشد که در مقالات قبلی مفصلاً در مورد آنها بحث نمودیم از آنجا که تابلوهای چلنیوم انواع و اقسام گوناگون دارد تابلو چلنیوم گرد نیز یک نوع از تابلوهای چلنیوم میباشد که درباره آن نیز بحث خواهیم کرد.

این نوع تابلوهای تبلیغاتی یکی از جدیدترین و شیک ترین تابلوهای تبلیغاتی می باشد که برای دید بهتر برای رهگذران و عابران پیاده طراحی شده است. از این نوع تابلوها در اماکنی چون فرودگاه ها، مترو، راه آهن و فروشگاه های مختلف به کار برده می شود.

در این اواخر تابلوهای چلنیوم گرد دو طرفه نیز در صنعت تابلو سازی داخل شده است که یکی از جدیدترین و شیک ترین تابلوهای تبلیغاتی است که برای دید بهتر برای رهگذران و عابران پیاده طراحی شده و در مکان هایی چون فرودگاه ها مترو راه آهن فروشگاه های مختلف و مجتمع ها و کلینیک های پزشکی به کار برده می شود. تابلو چلنیوم گرد دو طرفه دارای دو نوع گردان و ثابت می باشد. همان طور که از اسم آن ها پیدا است. تابلوهای چلنیوم گرد دوطرفه ی گردان قابلیت چرخش را دارند اما تابلوهای گرد دو طرفه را  نمی توان تکان داد و تنها در یک مکان ثابت باید باشد.

از جمله ویژه گی های تابلو چلنیوم گرد میتوان به ویژگی های زیر اشاره کرد:

  • ورق استیل گرد دارای استحکام بالا و کیفیت بسیار بالا و مقاوم در برابر نور خورشید و شرایط جوی
  • و به هیچ وجه تغییر شکل و رنگ نمی دهد و از نظر زیبایی جلوه خاصی به پنل شما می دهد
  • یکی دیگر از ویژگی های لبه چلنیوم این است که نوار اسفنجی آن برای گردگیری به خوبی توسط سازنده طراحی و ساخته شده است
  • این نوار اسفنجی از ورود گرد و غبار و حتی آب به حروف جلوگیری می کند.
  • روکش چلنیوم نایلونی میباشد که تا زمانی که حروف ساخته و چسبانده شوند روی قسمت براق باقی می ماند

کیفیت بالا  از مهم ترین چیزهایی است که شما باید هنگام خرید هر نوع جنس و دستگاه، از جمله تابلو چلنیوم گرد مراقب آن باشید. با خرید یک تابلو با کیفیت کم، شما زمان و پول را بیهوده هدر خواهید داد. مهم ترین نکته که برای تشخیص کیفیت این تخته ها میتوان استفاده کرد بررسی نام تجاری با برند تولید است. اکثراً تولیدات چینی کپی از مارک ها و برندها دیگر میباشد اما این محصولات کیفیت پایین تری نسبت به محصولات اصلی دارند. پس همیشه دقت کنید برای پیدا کردن اینکه بدانید جنس اصلی است یا ساخت چین باید به نکاتی که در زیر برای شما میگوییم توجه کنید:

برای تشخیص چلنیوم اصلی از چینی:

  • چلنیوم های اصلی دارای لبه ضخیم تر و حروف بسیار قوی هستند
  • سازنده هایی که تجربه خوبی دارند، بیشتر از لبه های اصلی برای ایجاد حروف بزرگ استفاده می کنند
  • رنگ لبه های اصلی چلنیوم باقی می ماند و ثابت است و در برابر نور خورشید و تغییرات آب و هوایی در طول چند سال تغییر نمی کند و همیشه براق باقی خواهد ماند
  • اما لبه های جنس چینی تابلو چلنیوم نازک تر می باشد و این نازک بودن در برخی از مارک ها بسیار زیاد است که آنها با کوچکترین فشار تغییر خواهند کرد و آسیب می بینند.

جنس تابلو های چلنیوم های گرد:

چلنیوم آلیاژ است که بسیار مقاوم در برابر عوامل اتمسفر و محیطی می باشد و رنگ را تغییر نمی دهد و رنگ آن در برابر نور خورشید یا برف و باران تغییر نمی کند و از این چلنیوم در تابلوهای چلنیوم گرد نیز استفاده صورت می گیرد.

رویه حروف چلنیوم گرد نیز از پلکسی گلاس می باشد که در رنگ های مختلف موجود می باشد

برای تمیز بودن نصب تابلو چلنیوم گرد از یک زیره خارجی به عنوان مثال ورق های PVC استفاده می کنند تا لامپ های مورد استفاده برای نورپردازی تابلو نیز روی این ورق ها نصب شوند. رنگ و اندازه لبه های چلنیوم بسته به مارک های موجود متفاوت می باشد.

نمای کلی روشنایی در تابلو چلنیوم گرد

از آنجایی که نور یکی از مهم ترین قسمت های تابلو است و باید به نورپردازی آن توجه بیشتری شود برای روشنایی داخل حروف تابلو چلنیوم گرد از لامپ های اس ام دی و ال ای دی استفاده می شود که لامپ اس ام دی به دلیل پر نور بودن و ضد آب بودن مناسبتر از لامپ ال ای دی است.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *