۵ مرحله ساخت تابلو چلنیوم ساده

۵ مرحله ساخت تابلو چلنیوم ساده

تابلو های چلنیوم انواع مختلفی دارند که هر فرد متناسب با سلیقه خود و نیزشغل و کار خود یکی از انها را انتخاب میکند، بعضی از صاحب کاران نیز هزینه ای که برای تابلو انجام میدهند برایشان بسیار مهم است، از این رو سعی میکنند تابلو چلینومی را انتخاب کنند که علاوه بر زیبایی خیره کننده و جذب مخاطب ارزان نیز باشد. در بین تابلو های چلنیوم در سرتا سر دنیا، تابلو چلینوم ساده در دسته قیمت مناسب ترین تابلو ها جای میگیرد.

اگر به دنبال تابلو چلنیوم ارزان و با کیفیت هستید می توان گفت این نوع از تابلو چلنیوم، بهترین نوع است و از زیبایی و سادگی خارق العاده ای نیز برخوردار است که میتواند شما و مشتریان شما را راضی نگه دارد.

به دلایل زیرتابلو چلنیوم بسیار پر طرفدار است:

  • تنوع در رنگ
  • رفلکس های پانچ ورق
  • پانچ ورق پلکسی نسبت به پانچ ورق های استیل و فلز قیمت کمتری دارد و مقرون به صرفه می باشد.

برای ساخت تابلو چلنیوم ساده از ورق های پی وی سی، ترموود و یا کامپوزیت به عنوان زیرساز، ورق پلکسی گلاس جهت رویه حروف، از رول چلنیوم جهت ساخت لبه های حروف، منبع تغذیه و لامپ های اس ام دی استفاده می شود و همین باعث میشود قیمت کمتری را بابت ان بدهید زیرا کار زیادی بر روی ان صورت نمیگیرد اما بازهم توانایی جذب مخاطبان زیادی را درادر. در یاران بسیاری از شرکت های حرفه ای و ادرات دولتی از تابلو چلنیوم ساده استفاده میکنند زیرا در برابر عوامل جوی بسیار مقاوم است.

در ادامه با ۵ مرحله ساخت تابلو چلنیوم آشنا میشوید:

  1. متن یا شکل مورد نظر توسط نرم افزار کورل دراو یا اتوکد طراحی می شود و روی جنس پلکسی گلاس لیزر می شود.
  2. پس از طرح مورد نظر خروجی DXF گرفته می شود و توسط دستگاه برش لیزری (فلزات -غیر فلزات) روی متریال مختلف (استیل، آهن، پلکسی و …) برش می دهیم.

البته یک نکته درباره پلکسی گلاس باید گفت که برند های مختلفی در بازار موجود است که بهترین نوع پلکسی متعلق به کشور تایوان می باشد و بهتر است که از برند های نامرغوب چینی در این زمینه استفاده نشود به این خاطر که در مدت زمان کوتاه با قرار گرفتن تابلو چلنیوم در محیط بیرون و تابش نور آفتاب به چلنیوم پلکسی گلاس، رنگ خود را از دست می دهند و ما شاهد حروف بی روحی خواهیم بود که مسلما این موضوع به جذابیت کار ما ضربه بسیار بزرگی وارد خواهد کرد.

  1. بعد از اینکه از برش طرح توسط دستگاه لیزر انجام شد، نوبت به چسباندن لبه چلنیوم می رسد.

بعضی از کارگاه های تابلو سازی برای چسباندن لبه چلنیوم، از دستگاه چلنیوم ساز استفاده می کنند. لازم به ذکر هم هست که این دستگاه ها به دلیل اینکه توسط کشور های اروپایی، بیشتر مخصوص حروف لاتین ساخته شده اند، دارای اشتباهاتی برای حروف فارسی می باشند.

برای همین هم بهتر است برای ساخت تابلو چلنیوم حروف فارسی، به صورت دستی کار انجام شود.
بعضی از تابلوسازی ها البته از دستگاه چلنیوم استفاده می کنند و به ناچار باید برای قسمت های مختلفی از حروف که دستگاه نمی تواند آن ها را بسازد، از دست استفاده کنند.

  1. بعد از ساخت حروف، نوبت به بریدن زیرسازی حروف که از جنس PVC است می رسد. به این صورت که اول از همه حروف چلنیوم ساخته شده را روی PVC قرار می دهیم و بعد، دور تا دور حروف علامت گذاری می شود، PVC هم توسط اره برش داده می شود.
  2. برای نصب کردن حروف چلنیوم بر روی تابلو در ابتدا، ورق پی وی سی بر روی زمینه تابلو پیچ می شود و سپس سیم های لامپ SMD به پشت تابلو برده می شود.

بعد از آن حروف چلنیوم بر روی ورق PVC نصب شده و منبع تغذیه، در پشت تابلو قرار داده می شود. سپس سیم هایی که ار جلوی تابلو آورده شده، با هم سری می شوند و منبع تغذیه متصل می گردد.

عواملی که در تعیین قیمت و در زمان ساخت تابلو چلینوم بسیار موثر هستند شامل موارد زیر میشود:

  1. ارتفاع تابلو از زمین که بر هزینه نصب تابلو چلنیوم ساده شما تاثیر گذار است.
  2. متر محیط حروف برجسته ای که ساخته میشوند
  3. نوع و برند پلکسی گلس بکار رفته در تابلو چلنیوم ساده شما
  4. نوع و برند لامپ های ال ای دی یا اس ام دی مندرج در تابلو که باید از بهترین نوع باشند تا از آسیب دیدن آنها در کوتاه مدت جلوگیری شود.
  5. زیرساز تابلو که می تواند پی وی سی ، ورق کامپوزیت ، چوب ترموود ، سنگ و یا شیشه باشد .
  6. منبع تغذیه
  7. دستگاه خنک کننده برای اینکه آسیب کمتری به تابلو وارد شود و اتصالی نکند.
  8. تایمر جهت روشن و خاموشی تابلو که اگر در زمان خروج از محل کار یادتان رفت نگران مصرف برق نباشید.
  9. جنس و نوع رول چلنیوم انتخابی شما

کدام تابلو ساز در تهران مراحل ساخت تابلوچلنیوم را با ظرافت زیاد انجام میدهد و با خیال راحت میتوانید از آن تابلو چلنیوم ساده را خریداری کنید؟

ایران تابلو که سایت دریافت سفارش و ساخت تابلو های مغازه است، در منطقه ۱۰ تهران و در محله نواب قرار دارد، در اصل اسم این تابلو سازی، تابلو ماهان است و از بهترین تابلو سازان در تهران است.

تابلو ماهان که سفارشات خود را از سراسر کشور از طریق سایت ایران تابلو دریافت میکند، تابلوهای مختلف مانند چلنیوم و ال ای دی و کامپوزیت و… در کوتاه ترین زمان ممکن و با کیفیت بالا و قیمتی بسیار مناسب ساخته و آن را با سلامت کامل به دست مشتریان خود می فرستد، تابلو هایی که توسط سایت ایران تابلو( تابلو ماهان) ساخته میشود دارای ضمانت پس از فروش است و همچنین نصب آن در محل برای شما مشتریان عزیز به صورت رایگان است.

برای سفارش و دریافت راهنمایی و مشاوره برای خرید تابلوهای تبلیغاتی میتوانید اول نمونه های تابلو های تبلیغاتی که در تابلو ماهان ساخته شده است را ببینید و سپس با شماره های موجود در این سایت تماس حاصل فرمایید.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *