ارتباط با مشتریان

چگونگی ارتباط با مشتریان و ایجاد روابط پایدار

چگونگی ارتباط با مشتریان و ایجاد روابط پایدار

Effective Ways to Connect with Customers and Build lasting Relationships

تبلیغات چیست؟

تبلیغات یک نوع فعالیت بازاریابی است که هدف آن فروش محصول یا خدمات به مخاطبان هدف است. این یکی از قدیمی ترین اشکال بازاریابی است که تلاش می کند بر اقدامات مخاطبان هدف خود برای خرید، فروش یا انجام کاری خاص تأثیر بگذارد. با استفاده از یک پیام کاملاً مناسب، تبلیغات می تواند به صورت تخصصی (مخاطبان کوچک را هدف قرار می دهد) یا عمومی (مخاطبان زیادی را هدف قرار می دهد).

تبلیغات بسیار قدیمی تر از سایر فعالیت های بازاریابی مانند بازاریابی ایمیلی و بازاریابی موتورهای جستجو است. از آنجایی که اینترنت به یک امر عادی تبدیل شده است،

 انواع تبلیغات

تبلیغات سنتی

تبلیغات دیجیتال

اهمیت تبلیغات در بازاریابی

  • تبلیغات محصول
  • ایجاد تقاضا
  • کنترل و ردیابی
  • رقابت

مشتریان شما تجارت شما را هدایت می کنند، به همین دلیل است که توجه به نحوه تعامل آنها با برند شما بسیار مهم است. همیشه در کسب و کار خود راه هایی بیابید که به طور مداوم به مشتریان نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید. جسیکا آلبا، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Honest، معتقد است که برندها می توانند با حفظ ارتباط و گوش دادن به مشتریان خود چیزهای زیادی یاد بگیرند.

او در یکی از نشست های بزرگ تجارتی اینچنین گفت: «من فکر می‌کنم برای برندها، به‌ویژه برندهایی [که] واقعاً مشتری محور هستند، مهم است که در ارتباط بمانند. “مشتریان از رفتار خود و نحوه خرید از شما چیزهای زیادی به شما می گویند.”

در این مقاله روش های موثر برای ارتباط با مشتریان و ایجاد روابط پایدار که می تواند آنها را به برند شما وفادار نگه دارد، بیان شده است.

از یک رویکرد یکسان برای همه استفاده نکنید

شما می خواهید مشتریانتان احساس خاص بودن کنند و می توانید با نزدیک شدن به هر یک به عنوان یک فرد و نه صرفاً مشتری، به این عملکرد مهم دست یابید. طوری که سفارشی کردن تعاملات با کاربران، ارتباط و اعتبار را بهبود می بخشد.

ارتباط با مشتریان
ارتباط با مشتریان

به نگرانی های مشتری پاسخ دهید

فقط زمانی در دسترس نباشید که کسب و کارتان خوب پیش می رود یا مشتریانتان راضی هستند. اگر می خواهید مشتریان به شما اعتماد کنند و به شما احترام بگذارند، باید با اثبات تعهد خود برای خوشحال کردن آنها، آن را به دست آورید. طوری که پاسخگویی به نگرانی های مشتری باعث ایجاد اعتماد می شود.

پیگیری کنید

پیگیری یک راه آسان برای جلب و قدردانی از مشتریان است. هیچ کس دوست ندارد شکایت کند یا سوال بپرسد، در طول سفر خرید خود به مشتریان پاسخ دهید تا با شما ارتباط برقرار کنند. این همچنین یک راه عالی برای حفظ کسب و کار شما برای مشتریانتان است. اگر مشتری فعلی یک محصول جدید یا منحصر به فرد را خریداری کرد، با او تماس بگیرید تا مطمئن شوید که از آن لذت برده است. از مشتریان برای تجارت با شما تشکر کنید. همه دوست دارند احساس کنند به رسمیت شناخته شده اند. پیگیری با مشتریان به آنها اطلاع می دهد که اهمیت دارند و به شما کمک می کند تجارب ضعیف مشتری را شناسایی کنید.

 

آن را شخصی نگه دارید، نه معامله ای

به گفته بعضی از متخصصان تجارت، «هیچکس فروشنده را دوست ندارد. «در مورد محصول خود صحبت نکنید؛ بروید و از آنها در مورد کسب و کارشان سؤال بپرسید.»

صحبت با مشتریان با لحن محاوره ای و شخصی می تواند درک آنها از برند شما را بهبود بخشد.

بر تعاملات چهره به چهره تمرکز کنید

زمانی که از فناوری به عنوان منبع اصلی تماس استفاده می‌کنید، معمولاً دچار اشتباهات ارتباطی می‌شوید. در حالی که ایمیل ها و تماس های تلفنی راحت هستند، هیچ چیز بهتر از تماس های رو در رو با مشتریان نیست. شما می توانید مشتریان خود را بهتر از تلفن یا از طریق صفحه نمایش، به صورت حضوری در هنگام خرید از برند شما درک کنید. از روش ارتباطی ترجیحی مشتری برای حفظ یک رابطه مثبت استفاده کنید.

 

در شبکه های اجتماعی فعال باشید

شرکت ها از داشتن حساب های رسانه های اجتماعی سود می برند. با این حال، داشتن یک حساب رسانه اجتماعی کافی نیست شما باید به طور فعال درگیر باشید. یک نظرسنجی اخیر نشان می دهد که ۴۰% از کاربران انتظار دارند که یک برند در یک ساعت اول اتصال به آنها پاسخ دهد و تقریباً ۸۰% انتظار دارند تا در ۲۴ ساعت اول پاسخ را از برند هایی که خریداری کرده اند دریافت کنند.

مشتریان در حال حاضر از پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای مرور محصولات جدید، گذاشتن نظرات و به اشتراک گذاری موارد مورد علاقه با دوستان خود استفاده می کنند و شما باید آنها را در جایی که هستند ملاقات کنید. تعامل در رسانه های اجتماعی می تواند به درخشش برند شرکت شما کمک کند، و این یک راه عالی برای ماندن در ذهن و تغذیه مشتریان شما است. مشتریان دائماً در حال بررسی و صحبت در مورد برندها در رسانه های اجتماعی هستند،

و این احتمال وجود دارد که شرکت شما موضوع بحث در یک نقطه یا یک فضای در صفحات مجازی باشد. تعامل فعالانه با مشتریان در رسانه‌های اجتماعی و پاسخ به نظرات رسانه‌های اجتماعی، راه‌های عالی برای هدایت روایت درباره آنچه درباره برند شما گفته می‌شود، هستند. همچنین می تواند به شما این امکان را بدهد که نظرات منفی را به محض ایجاد آنها حل کنید.

نظر سنجی مشتریان در مورد محصولات و کسب و کار خود

یک راه عالی برای مطلع ماندن از خواسته ها و نیازهای مشتریان، فرآیند نظرسنجی است. برای مثال، کسب‌وکار شما می‌تواند نظرسنجی‌های گاه به گاه از مشتریان ارسال کند تا بازخورد مشتریان را در مورد اینکه چه محصولاتی را بیشتر دوست دارند، چه تغییراتی باید در محصولات موجود ایجاد شود و چه محصولاتی باید به خط تولید شما اضافه شوند، جلب کند.

وقتی مشتریان شما احساس می کنند که در مورد آنچه شما ارائه می دهید نظر دارند، می تواند به ایجاد وفاداری آن ها به کسب و کار شما کمک کند. علاوه بر این، نظرسنجی از مشتریان می تواند به بهبود کلی ارائه محصولات یا خدمات شما کمک کند و خواسته های مشتریان شما را برآورده کند. این عملکرد که مشتریان آن را نیز دوست دارند می تواند منجر به فروش بالاتر در کسب و کار شما شود که به معنای پول بیشتر در جیب شماست. از نظرسنجی های مشتریان برای به دست آوردن بینش مشتری و بهبود آن استفاده کنید

در عصر حاضر تبلیغات یکی از اساسی ترین اصول پشتیبانی و پیشرفت تجارت است. اکثر کسب و کارها برای تبلیغات موثر، کارا و برای معرفی بهتر کسب و کار خود از انواع تابلو ها استفاده می کنند در این سال های اخیر با آمدن تابلوهای چلنیوم، این تابلوها در مدت کم طرفداران زیادی را به خود کسب کرده است طوری که بیشتر صاحبان کسب و کارها برای تبلیغات خود از این نوع تابلوها استفاده می کنند، تابلوهای چلنیوم که یکی از جدیدترین نوع تبلیغات است، تابلوهای چلنیوم با نورپردازی زیبایی که دارند نظر هر بیننده را به خود جلب کرده و باعث معرفی بهتر کسب و کار می شوند.

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *